לייעוץ ראשוני

ייפוי כוח מתמשך

ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך משפטי אשר מהווה חלופה למינוי אפוטרופוס. ייפוי הכוח המאפשר לכל אדם בגיר, לקבוע מי יטפל בענייניו בעתיד, אם וכאשר לא יוכל לטפל בהם בעצמו. מיופה כוח, יהיה מוסמך לפעול בשם אותו אדם בעתיד כאשר לא יוכל עוד לקבל או לבצע החלטות הנוגעות לעינינו בעצמו, ייפוי כוח מתמשך יכול להתייחס לעניינים רפואיים, אישיים או רכושיים – או רק לחלקם. הוא יכול לכלול גם "הנחיות מקדימות", בהן יבהיר איך הוא מבקש ממיופה הכוח לפעול בעתיד.

עורכת דין דנית סהר מוסמכת על ידי האפוטרופוס הכללי בעשיית ייפוי כח מתמשך, תוך שימת דגש על רצונו וכבודו של אדם ודאגה כי כל רצונותיו יתממשו חלילה במקרה ויצטרך להפעיל את ייפוי הכח המתמשך.

מי שמעוניין לשמור על חירותו גם במצב בו לא יהיה כשיר וצלול, מי שמעוניין לשמור על שליטה בחייו גם במצב נבצרות, הרי שמנגנון ייפוי כח מתמשך, בדיוק בשבילו. מסמך זה, המהווה חלופה לאפוטרופסות (שם המדינה מחליטה עבורך), מאפשר לך קבוע מראש, בעודך צלול וכשיר משפטית, מי יהא האדם שיטפל בענייניך, אם וכאשר לא תוכל לעשות זאת בעצמך, וכן כיצד לבצע זאת.

ייפוי כח מתמשך נושק לכל תחום בחיים, החל מקבלה או אי קבלת טיפולים מאריכי חיים ובחירה האם להמשיך לגור בבית עם מטפל או להתגורר בבית אבות ועד לבחירה האם לאכול ביום יום אוכל כשר/צמחוני, האם להמשיך ללכת לבית הכנסת בשבת, כיצד להשקיע את הכספים, האם ללכת על מסלול סולידי/אגרסיבי וכיוצ"ב